هزینه ثبت شرکت در سال 1402؟

هزینه ثبت شرکت

موسسات مخصوص انجام خدمات چون ثبت شرکتها با مسئولیت محدود و سهامی خاص و سایر انواع شرکت‌ها، علاوه بر هزینه‌های رسمی و تعرفه‌های قانونی، مبلغ معینی نیز بعنوان دستمزد دریافت می کنند.

راهنمای تاسیس شرکت

هزینه مهم‌ترین دلیلی است که افراد برای ثبت شرکت های مختلف تماس می گیرند. در برخی موارد این هزینه‌ها به قدری متفاوت است که ممکن است افراد و شرکت‌ها نگرانی‌هایی در مورد انتخاب موسسه برای ثبت نام داشته باشند.
شرکت‌های سهامی خاص با توجه به مزیت‌های فراوانی که برای شرکت در مناقصات و مزایده‌های رسمی دارند هزینه‌ها و قیمت‌های بیشتری برای ثبت دارند. به طور کلی می توان گفت که هر چه شرکت معتبرتر باشد، هزینه ثبت آن شرکت نیز بیشتر می شود.

راهنمای هزینه ثبت شرکت

شرکت‌های تجاری در سال 1402 برای ثبت نیاز به پرداخت هزینه دارند. می توانید هزینه ثبت شرکتها را از طریق سامانه ثبت پرداخت نمایید. این در صورتی است که تمام مراحل مربوطه را خودتان انجام دهید.

اگر نیاز به افراد و موسسات معتبر در زمینه تاسیس شرکت یا ثبت برند دارید، باید بدانید که درصد زیادی از هزینه‌های پرداختی در این زمینه مربوط به هزینه خدمات ثبت است. با توجه به اینکه ثبت شرکت، خدماتی است و هزینه ای برای کالا پرداخت نمی کنید، تاسیس شرکت هزینه‌های متفاوتی دارد. برای اینکه بتوانید به صورت قانونی شرکت خود را ثبت کنید، باید لیست هزینه‌های ارائه شده را برای هر نوع شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تجاری، تضامنی و غیره را پرداخت کنید.

 

هزینه ثبت شرکت در سال 1402

شرکت‌ها و مشاغلی که از طریق اداره ثبت با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسند، نیاز به پرداخت مبلغی حدود 500 هزار تومان دارند.
علاوه بر این شرکت‌ها و موسساتی که قصد استفاده از شرایط و امتیازات ثبت شرکت سهامی خاص را دارند، با پرداخت مبلغ حدودا 600 هزار تومان می‌توانند شرکت خود را ثبت کنند.

جزئیات هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت‌های با مسئولیت محدود نیازی به شریک ندارند و به همین دلیل از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. البته برای ثبت این نوع شرکت هزینه‌های کمتری در نظر گرفته شده است. به طور کلی اگر بخواهیم هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود را جداگانه بیاوریم لیست زیر ارائه شده است.

قیمت انتخاب نام شرکت و استعلام شرکت های قبلی: رایگان
هزینه تهیه لوازم اداری اعم از کلیپ، پوشه، کپی مدارک و غیره: 50 هزار تومان
هزینه حق الوکاله: حدود 250 هزار تومان
هزینه ثبت با مسئولیت محدود در سامانه: 640 هزار تومان
قیمت حق الثبت: از 250 هزار تومان شروع می شود.

هزینه ثبت شرکت


این هزینه ها برای مدل با مسئولیت محدود، صرفاً مربوط به امور اداری امور ثبتی می باشد و پس از این مرحله باید هزینه‌های آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار در نظر گرفته و پرداخت شود.

هزینه و تعرفه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار بستگی به نوع روزنامه و تعداد حروف آگهی دارد و به طور میانگین از 268 هزار تومان شروع می شود. برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی حداقل 268 هزار تومان باید پرداخت شود.

جزئیات هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

در بین هفت نوع مختلف که می توانید شرکت خود را ثبت کنید، شرکت‌های سهامی خاص با توجه به شرایط و مدارکی که برای آنها در نظر گرفته شده، محبوب ترین نوع شرکت هستند.
برای اینکه بتوانید این شرکت‌ها را به ثبت برسانید باید سرمایه اولیه آنها را که یک میلیون ریال می باشد در حسابی به نام شرکت نزد بانک نگه دارید. علاوه بر این، طرح های دیگری نیز برای ثبت به صورت خصوصی در نظر گرفته شده است که از مهم ترین آنها می توان به ثبت اولیه و تایید نام شرکت در سامانه و تعیین نام آن و همچنین پرداخت هزینه‌هایی مانند ثبت نام، هزینه ها و حق الوکاله اشاره کرد.

به طور کلی می توان لیست زیر را به عنوان هزینه تاسیس شرکت‌های سهامی در نظر گرفت.

مشاوره آنلاین با کارشناسان و متخصصین امور مربوطه: راهنمای ثبت شرکت به صورت آنلاین و رایگان
هزینه انتخاب نام شرکت سهامی خاص: رایگان
هزینه ساخت پوشه و کلیپ و امور پستی و این قبیل موارد : 50 هزار تومان
هزینه حق الوکاله وکیل ثبت: حدود 300 هزار تومان برای سهامی خاص
تعرفه هزینه‌های ثبتی شرکت ها: از 250 هزار تومان شروع می شود.
هزینه ثبت مدل سهامی خاص: 740 هزار تومان
هزینه ثبت شرکت ها سهامی خاص پس از طی این مراحل ادامه دارد و شرکت ها باید هزینه هایی را برای درج آگهی در روزنامه رسمی شرکت و همچنین درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار در نظر بگیرند.

ثبت شرکت در سال 1402

 

جزئیات هزینه ثبت موسسات غیرتجاری

ثبت موسسات غیرتجاری نیز به روش های مختلف و با پرداخت هزینه مناسب امکان پذیر است. موسسات غیرتجاری برای ثبت نام باید هزینه‌های مختلفی از جمله حق الثبت قانونی و قطعی و هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی و ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار را پرداخت کنند.

هزینه ساخت پوشه و کلیپ و لوازم اداری و پاکت پستی و غیره: تقریباً 50 هزار تومان
هزینه ثبت: تقریباً 50 هزار تومان
حق الوکاله: حدود 250 هزار تومان
هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی شرکت: از 255 هزار تومان شروع می شود (افزایش بسته به تعداد حروف و کاراکترها)
هزینه درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار: از 255 تومان شروع می شود (متغیر طبق نوع روزنامه ها)

کلام آخر

شرکت بازرگانی پردیس کار آسان با هدف حضور مداوم و موثر در بازارهای جهانی و فعالیت اقتصادی در امر واردات و صادرات تاسیس گردیده و هم اکنون خدماتی چون وارد نمودن انواع محصولات از کشور‌هایی نظیر امارات، آلمان، چین، ایتالیا، ترکیه، برزیل، آمریکا، کانادا، هند و … به علاوه صادرات کالا به سراسر دنیا، ثبت شرکت در امارات، اخذ اقامت امارات، مشاوره امور مالیاتی و بازرگانی را ارائه می‌دهد. برای مشاور در هر یک از زمینه‌های گفته شده با کارشناسان ما در تماس باشید.

پیام بگذارید