راهنمای خرید از خارج کشور و واردات کالا

واردات کالا

خرید از خارج کشور و واردات کالا در دنیای امروزی با رشد بازارهای جهانی، دیگر امری غیرقابل تصور یا گران قیمت نیست و تقریبا هر فرد و هر کسب‌وکاری کالای مورد نظر خود را، در صورت موجود نبودن محصول در بازار ایران، از خارج از کشور سفارش می‌دهد.

چه در صنعت فولاد و چه در صنعت نفت، واردات کالا می تواند یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای هر کسب و کاری باشد و وب‌سایت‌های بازرگانی مانند مجموعه پردیس کار آسان، با قیمت‌های حمل و نقل بین المللی مناسب، دسترسی مردم به محصولات سایر کشورها را آسان‌تر کرده‌اند. کالاهای الکترونیک، پوشاک مد، محصولات آرایشی، لوازم آرایشی و اسباب بازی به طور کلی بخش عمده‌ای از کالاهای وارداتی را تشکیل می‌دهند.

اما قبل از خرید کالا از یک کشور دیگر، خطرات و نکاتی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. برای اطمینان از اینکه تمام روال خرید به خوبی پیش می‌رود، درک مسئولیت‌های هر یک از طرفین خرید و فروش، قوانین و مقررات موجود و آماده بودن مستندات مناسب ضروری است. در حالی که اینترنت به راحتی می‌تواند شما را با اطلاعات غیر ضروری بیش از حد پیچیده غرق کند، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم راهنمای واردات از کشورهای خارجی را به‌طور خلاصه برای شما شرح دهیم.

 

پردیس کار آسان به افرادی مانند شما کمک می‌کند تا با خیال راحت از 45 کشور جهان واردات انجام دهید. با پر کردن این فرم درخواست مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید یا با تماس با کارشناسان پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

مراحل اولیه خرید از خارج کشور و واردات کالا چیست؟

سفارش کالا از یک کشور دیگر شامل چندین مرحله است که برای اطمینان از یک معامله روان و موفق باید آن ها را دنبال کنید.

حمل و نقل بین المللی

 

شناسایی محصول

اگرچه ساده به نظر می‌رسد، اما این مهم ترین مرحله در کل فرایند واردات شماست. قبل از خرید هر چیزی، همیشه ضروری است که محصول خود را به طور کامل بررسی کنید؛ بخصوص اگر قصد خرید از خارج کشور را داشته باشید. ویژگی‌های محصول را، از مواد اولیه گرفته تا کالاهای نهایی، بررسی کنید و مطمئن شوید که با استانداردها و مقررات کیفی شما مطابقت دارد.

یافتن تامین‌کننده مطمئن

پس از انتخاب محصول نهایی برای خرید از خارج کشور، وقت آن است که تامین‌کننده مناسب را بیابید. براساس نیاز خود، فروشندگان مناسب را از محل جغرافیایی مورد نظر شناسایی کنید تا محصول خود را از آنجا سفارش دهید. اغلب اوقات دیده می شود که چندین فروشنده یک نوع محصول را با قیمت‌های متفاوت می‌فروشند.

شما می‌توانید تامین‌کنندگان را از طریق دایرکتوری‌های آنلاین، نمایندگی های تجاری، یا از طریق تماس با سفارت کشور خود در کشور تامین‌کننده پیدا کنید. پس از انتخاب یک فروشنده مناسب، باید در مورد یک موقعیت جغرافیایی خاص تصمیم بگیرید که از کدام کشور می‌توانید کالای مورد نظر خود را سفارش دهید.

در حین انجام این کار به یاد داشته باشید که کشورهای مختلف قوانین و مقررات صادرات، مالیات و سایر تشریفات خاص خود را دارند. این مقررات تاثیر چشمگیری در جلوگیری از هزینه‌هایی دارد که شما باید هنگام خرید از خارج کشور از آنجا پرداخت کنید.

دریافت پرفورمای رسمی

از فروشنده بخواهید پرفورمای رسمی ارائه دهد. پرفورما یک پیش‌فاکتور رسمی فروش است که جزئیات معامله از جمله قیمت، شرایط پرداخت، جزئیات حمل و نقل و هر اطلاعات مهم دیگر را مشخص می‌کند.

پرداخت هزینه

روش‌های پرداخت می‌تواند متفاوت باشد، اما گزینه‌های رایج شامل حواله‌های سیمی، اعتبار اسنادی یا خدمات پرداخت آنلاین می‌شود. حالت های پرداخت ارائه شده توسط فروشنده خود را بررسی کنید. همچنین، قبل از انتخاب حالت مورد نظر برای خود، بررسی کنید که آیا یک حالت پرداخت خاص، مزایا و امنیت بیشتری به شما ارائه می دهد یا خیر.

درصورتی که برای پرداخت به حساب‌های بین المللی دسترسی ندارید، همکاران ما در پردیس کار آسان مراحل پرداخت را برایتان انجام می‌دهند. به گفته بسیاری از کارشناسان، انتخاب روش پرداختی که مستقیماً به حساب بانکی شما مرتبط نیست برای واردات و خرید از خارج کشور، تصمیم عاقلانه ای است. با انجام این کار، می توانید یک لایه حفاظتی اضافی در برابر کلاهبرداری های آنلاین و پولشویی ایجاد کنید.

خرید از خارج کشور و واردات کالا

 

انتخاب روش حمل و نقل

پس از پرداخت هزینه کالا، نوبت به انتخاب شیوه حمل و نقل می‌رسد. روش‌های حمل و نقل متفاوتی برای انتقال کالا از محل فروشنده به مقصد مشتری از قبیل حمل و نقل دریایی، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل ریلی و… وجود دارد که هرکدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را شامل می‌شوند.

اکثر فروشندگان بین المللی به خدمات ارسال بین المللی مانند DHL متکی هستند. با این حال، برخی از فروشندگان نیز به یک سرویس ارسال بار متکی هستند تا محصولات خود را به آدرس مورد نیاز تحویل دهند.  با دریافت مشاوره، بهترین راه حمل و نقل را برای واردات از کشور خارجی  و خرید از خارج کشور انتخاب کنید.

ترخیص کالا از گمرک

کالاهایی که به کشور وارد می‌شوند، مشمول ترخیص از گمرک هستند. شما باید اسناد و مدارک گمرکی لازم را تکمیل کنید، عوارض و مالیات پرداخت کنید و اطمینان حاصل کنید که کالاها تمام الزامات قانونی را رعایت کرده‌اند. مرحله ترخیص کالا، خود شامل چندین بخش دیگر می‌شود که به ترتیب عبارتند از:

  • انجام ثبت سفارش
  • دریافت مجوزهای لازم
  • دریافت اصل اسناد حمل از فروشنده
  • پیگیری رسیدن کالا به گمرکات و دریافت اعلامیه ورود
  • دور اظهاری
  • پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های مرتبط با ترخیص کالا
  • حمل کالا به انبار پس از ترخیص

ترخیص کالا یکی از دغدغه‌های بزرگ تاجران است، زیرا شامل قوانین مختلفی می‌شود و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. با سپردن خرید از خارج کشور و واردات کالا به دست پردیس کار آسان، محصولات خریداری شده از کشورهای خارجی را بدون دغدغه گمرک، به سادگی دریافت کنید.

راهنمای خرید از خارج کشور و واردات کالا

 

کلام آخر

در نهایت، با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این مقاله، می‌توانید خرید از خارج کشور و واردات کالا از کشورهای خارجی را با موفقیت انجام دهید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید. اما توجه داشته باشید که فرایند خرید و واردات کالا تنها به زبان آسان است و از لحاظ عملی می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد، بنابراین مهم است که با متخصصان باتجربه‌ای کار کنید که بتوانند شما را در هر مرحله راهنمایی کنند؛ افرادی که علاوه بر شناخت عملات واردات کالا، با قوانین و مقررات تجارت بین المللی آشنا هستند و تجربه کافی در این زمینه را دارند.

گروه تجاری پردیس کار آسان از جمله شرکت‌هایی است که در تمامی مراحل واردات و خرید از خارج کشور، در کنار شما خواهد بود.

پیام بگذارید