ثبت شرکت در دبی چگونه است؟

ثبت شرکت در دبی

یکی از مکان های محبوب برای  ثبت شرکت، دبی است و آن هم به دلیل ساختار مالیاتی عالی این شهر. دبی یک پایتخت برتر برای انجام تجارت وثبت شرکت در دبی یکی از مطلوب ترین مقاصد برای سرمایه گذاران جهانی است.
این یک انتخاب محبوب برای سازمان های بین المللی و محلی به دلیل زیرساخت های در سطح جهانی، موقعیت استراتژیک، و بازاری با دسترسی آسان و متنوع است که هزینه ثبت شرکت در دبی به صورت عملیاتی و لجستیک پایینی را ارائه می دهد. دبی بیش از 25 منطقه آزاد تجاری (FTZ) دارد، بنابراین صاحبان مشاغل جهانی را برای ثبت شرکت خود در دبی جذب می کند.

انواع ثبت شرکت در دبی

انواع شرکت های قابل تاسیس در دبی به شرح زیر است:

شرکت ها یا موسسات منطقه آزاد

شرکت‌ ها یا موسسات منطقه آزاد در FTZs واقع شده‌ اند، جایی که قوانین ویژه مربوط به مالیات، مالکیت، گمرک و غیره، متمایز از سرزمین اصلی دبی، در آن‌ ها رعایت می‌ شود. یک کارآفرین خارجی می تواند 100٪ مالکیت شرکتی را که در FTZ ایجاد شده است داشته باشد. برای ثبت شرکت در دبی کارآفرینان می توانند دو نوع شرکت در یک FTZ ایجاد کنند، یعنی تأسیس منطقه آزاد و شرکت منطقه آزاد.

یک سهامدار با مسئولیت محدود به منظور ثبت شرکت در امارات می تواند تاسیس منطقه آزاد ایجاد کند. یک شرکت منطقه آزاد یا LLC بیش از یک سهامدار (حداکثر پنج سهام) دارد. شخص حقیقی و حقوقی می تواند تاسیس منطقه آزاد یا شرکت منطقه آزاد تاسیس کند. الزامات قانونی برای ثبت شرکت یا موسسه منطقه آزاد طبق مقررات و ضوابط تعیین شده توسط مناطق آزاد مربوطه می باشد.

ثبت شرکت در دبی

 

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

حداقل دو سهامدار می توانند یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در دبی تاسیس کنند. حداکثر می تواند 50 سهامدار در یک LLC وجود داشته باشد. سهامداران LLC محدود به مشارکت خود در سرمایه سهام هستند. یک LLC می تواند هر کسب و کاری به جز بانکداری، بیمه یا سرمایه گذاری پولی انجام دهد.

شرکت ساحلی

شرکت ساحلی شرکتی است که در سرزمین اصلی دبی تاسیس شده است. این شرکت توسط مدیران آن از دبی اداره می شود. در مورد کارآفرینان خارجی، دبی تنها 49 درصد مالکیت را مجاز دانست و باید همراه با یک حامی یا نماینده ملی ایجاد می شد.
با این حال، دولت دبی این را اصلاح کرده است. در حال حاضر، یک کارآفرین خارجی برای ثبت شرکت در امارات می تواند 100٪ مالکیت یک شرکت ساحلی دبی را داشته باشد، به استثنای شرکت هایی که برای فعالیت های اقتصادی با تاثیر استراتژیک مرتبط با هفت بخش تاسیس شده اند.

شرکت فراساحلی

تجارت شرکت در خارج از حوزه قضایی کشور در یک شرکت فراساحلی شکل گرفته و فعالیت می کند. این یک شرکت کاملاً خارجی است که در دبی ثبت شده است اما در کشور دیگری پایگاه دارد. کارآفرینان خارجی 100 درصد مالکیت شرکت های برون مرزی را دارند.

دفتر شعبه

یک شعبه، توسعه شرکت مادر است. پس از ثبت شرکت و دریافت اقامت دبی و اقامت امارات هر شرکت خارجی می تواند یک شعبه در سرزمین اصلی دبی و اکثر FTZ ها در سراسر دبی راه اندازی کند. این گزینه خوبی برای شرکت هایی است که شعبه ای ایجاد کنند که به دنبال گسترش در بازارهای محلی امارات هستند.

مزایای ثبت شرکت در دبی و امارات

  • کمک هزینه بازگرداندن 100% سرمایه و سود
  • قوانین کار بدون سختی، استخدام نیروی کار را مقرون به صرفه می کند.
  • معافیت از مالیات بر درآمد شخصی یا شرکتی
  • زیرساخت فیزیکی عالی
  • برخی از FTZ ها امکانات اداری مشترک و مجازی را ارائه می دهند.
  • مقررات قانون شرکت های تجاری در مورد FTZ ها اعمال نمی شود.
  • مستثنی شدن از عوارض واردات و صادرات

ثبت شرکت در دبی و امارات

هر کارآفرین یا متقاضی برای ثبت شرکت در دبی یا ثبت شرکت در امارات باید مراحل زیر را دنبال کند:

تعیین ساختار کسب و کار

یک متقاضی قبل از درخواست ثبت شرکت در امارات باید ابتدا در مورد ساختار کسب و کار تصمیم بگیرد. متقاضی می تواند یک شرکت منطقه آزاد یا تاسیس منطقه آزاد در FTZ، LLC، شرکت ساحلی، شرکت فراساحلی یا یک شعبه را انتخاب کند. انتخاب ساختار تجاری مناسب به تعداد سهامداران، سرمایه مورد نیاز و فعالیت های تجاری انجام شده بستگی دارد.

 

رزرو نام شرکت

متقاضی باید در مورد نام شرکت مطابق مقررات قانون زمین تصمیم بگیرد. نباید شبیه نام شرکت دیگری باشد. متقاضی باید در دسترس بودن نام شرکت پیشنهادی را با اداره اقتصادی دبی (DED) یا سازمان منطقه آزاد مربوطه تأیید کند. شرکت باید فعالیت های تجاری خود را تحت نام شرکت مورد تایید خود انجام دهد.

متقاضی در انتخاب نام شرکت باید نکات زیر را در نظر داشته باشد:

  • این نام نباید باعث برهم زدن آرامش عمومی و یا مخل روحیه عمومی کشور شود.
  • باید مطابق شکل قانونی شرکت باشد.
  • نباید قبلا ثبت شده باشد.
  • این باید مطابق با فعالیت های تجاری پیشنهادی برای انجام توسط شرکت باشد.
  • این نباید حاوی نام هیچ یک از مقامات حکومتی، مذاهب یا نام یا آرم نهادهای خارجی باشد.
  • نباید توهین آمیز، جنجالی یا تحقیرآمیز باشد.
  • هنگامی که نام کارآفرینان انتخاب می شود، باید نام کامل شخص را نشان دهد و نه نام مستعار

اقدام برای مجوز کسب و کار

پس از رزرو نام، متقاضی ثبت شرکت در دبی باید بر اساس فعالیت های تجاری که شرکت می خواهد در دبی انجام دهد، برای مجوز تجاری اقدام کند. جواز کسب یک سند قانونی است که به دارندگان آن اجازه می دهد فعالیت های تجاری ذکر شده در مجوز را انجام دهند. DED مسئول صدور مجوزهای شرکت محلی است. در زیر انواع مختلف مجوزها آورده شده است:

  • مجوز تجاری: این برای اشخاصی که در تجارت فعالیت می کنند اعمال می شود.
  • پروانه صنعتی: اشخاصی که به فعالیت تولیدی و عملیات صنعتی اشتغال دارند می بایست نسبت به دریافت این مجوز اقدام نمایند.
  • مجوز حرفه ای: متخصصان ارائه دهنده خدمات، صنعتگران و تکنسین ها باید این مجوز را دریافت کنند.

تعیین محل یا حوزه قضایی شرکت

متقاضیان ثبت شرکت در دبی باید محل را برای فضای اداری شرکت انتخاب کنند. متقاضیان این امکان را دارند که زمین را برای دفتر به منظور ثبت شرکت در دبی بخرند یا اجاره کنند. انتخاب فضای اداری بستگی به فعالیت تجاری انتخاب شده، تعداد کارکنان و بودجه شرکت اختصاص داده شده برای آن دارد. مناطق آزاد مختلف در دبی دارای اندازه های مختلف اداری از 20 تا 30 متر مربع هستند تا 2000 متر مربع و فراتر.

افتتاح حساب بانکی

پس از اخذ کلیه ثبت نام ها و تاییدیه ها از مراجع ذی ربط، شرکت جهت ارسال و دریافت وجه مربوط به امور شرکت و همچنین هزینه ثبت شرکت در دبی نیازمند افتتاح حساب بانکی شرکت می باشد.

ثبت شرکت در دبی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی

● کپی پاسپورت سهامداران و مدیران
● کپی کارت ملی مدیران و سهامداران
● صورت‌ حساب بانکی اخیر، صورت‌ حساب کارت اعتباری یا قبض آب و برق حاوی نام و آدرس محل سکونت سهامداران و مدیران
● اساسنامه شرکت
● مصوبه هیئت مدیره حاوی جزئیات تشکیل شعبه یا شرکت فرعی در معرفی مدیر مجاز
● اطلاعات سرمایه سهام
● قرارداد انتصاب یک شرکت یا خدمات با اعتبار معتبر

کلام آخر

ثبت شرکت در دبی مزایا و سختی‌های خاص خود را دارد و یافتن کفیل اماراتی، ارائه بیزینس‌پلن، انتخاب نوع شرکت با توجه به پتانسیل و توانایی‌ها و سایر موارد مرتبط با ثبت شرکت در امارات نیازمند تجربه، دانش و تخصص ویژه‌ای است. در صورتی که مایل به ثبت کسب و کار خود و دریافت اقامت امارات متحده عربی با کمترین هزینه و آسان‌ترین روش هستید، با مشاوران حرفی‌ای پردیس آسان کار در تماس باشید. مشاورین ما، به تمامی مراحل ثبت شرکت رسیدگی کرده و در هر لحظه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پیام بگذارید