ثبت شرکت در امارات ۱۴۰۳

ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات متحده عربی و شروع یک کسب و کار جدید، کار نسبتا آسانی است و بسیاری از افراد این فرصت را غنیمت می‌شمارند. کارآفرینان سراسر جهان دبی را خانه خود می‌نامند. هر ساله سرمایه‌گذاران و تجار خارجی بیشتری به امارات می‌آیند تا از فضای تجاری عالی آن بهره‌مند شوند. ویزای طولانی مدت امارات سرمایه گذاران را قادر می سازد تا برای مدت طولانی در امارات بمانند و درصورت تمایل، در این کشور بازنشسته شوند.

در ادامه این مقاله، هرآنچه که برای ثبت شرکت در امارات لازم است را باهم مرور خواهیم کرد.

آیا امکان راه اندازی یک کسب وکار خارجی در امارات وجود دارد؟

جالب است بدانید بیش از ۸۰ درصد ساکنان دبی خارجی هستند و بسیاری از آن‌ها کسب وکار خود را اداره می‌کنند. ممکن است شرایط تاسیس شرکت به نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید، ملیت شما و کشور محل اقامت‌تان بستگی داشته باشد؛ اما امارات متحده عربی از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به گرمی استقبال می‌کند. مجموعه پردیس کار آسان نیز برای تاسیس کسب و کار در امارات، دریافت ویزا و اخذ اقامت یا دریافت نمایندگی در تمامی مراحل همراه شما است.

انواع مجوزهای تجاری در امارات

به‌طور کلی مجوزات ثبت شرکت در دبی و مناطق دیگر امارات به 3 نوع تقسیم بندی‌ می‌شوند:

  • مجوز حرفه‌ای (Professional License): برای افراد علاقه‌مند به ارائه خدمات حرفه‌ای مانند طراحی، خدمات امنیتی و سایر فعالیت های غیر تجاری صادر می‌شود.
  • مجوز تجاری (Commercial License): برای انجام فعالیت های تجاری مانند واردات، صادرات، تجارت عمومی و سایر فعالیت‌های تجاری صادر می‌شود.
  • مجوز صنعتی (Industrial License): برای تولید، مونتاژ و فرآوری صادر می‌شود.

انواع شرکت برای ثبت در امارات:

شرکت‌ها در امارات شامل موارد زیر می‌شوند:

انواع شرکت‌ها برای ثبت در امارات متحده عربی
شرکت مشارکت عمومی

General partnership

شرکت با مسئولیت محدود

Limited liability company (LLC)

شرکت سهامی خاص

Private joint stock company (PrJSC)

شرکت مشارکت محدود

Limited partnership

شرکت سهامی عام

Public joint stock company (PJSC)

شرکت سهامی

Civil company

شعبه شرکت‌های محلی

Local company branch

شعبه شرکت‌های حوزه خلیج فارس

GCC company branch

شعبه شرکت‌های خارجی

Foreign company branch

شرکت غیر سهامی

Sole establishment

شعبه شرکت‌ها در منطقه آزاد

Free zone company branch

هولدینگ

Holding companies

اخذ اقامت امارات

 

هزینه ثبت شرکت در امارات متحده عربی:

هزینه ثبت شرکت در امارات به عنوان یک مهاجر خارجی به عوامل مختلفی مانند نوع کسب وکار، هزینه مجوز، موقعیت مکانی و دیگر مدارک بستگی دارد. برای مثال، پروانه کسب بسته به منطقه بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ درهم برای شما هزینه خواهد داشت. همچنین، اگر یک نام خارجی برای شرکت خود انتخاب کنید، باید هزینه اضافی ۲۰۰۰ درهم را پرداخت کنید.

تاییدیه‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات

در امارات، کسب و کارهای خاص باید از سازمان های مختلف دولتی مجوز بگیرند. به عنوان مثال، برای افتتاح یک رستوران در دبی، باید از شهرداری برای غذا و ایمنی مجوز بگیرید. به همین ترتیب، برای انجام هرگونه فعالیت صنعتی باید فضای کارخانه را با حداقل مساحت مشخص اجاره کنید.

شش گام برای تاسیس کسب و کار در امارات متحده عربی

انتخاب ساختار حقوقی و فعالیت‌های تجاری

اولین کاری که باید برای ثبت شرکت در امارات انجام دهید، انتخاب ساختار قانونی و فعالیت‌های تجاری است. هنگام تصمیم‌گیری در مورد ساختار قانونی شرکت در امارات، بسته به نیازهای منحصر به فرد مجموعه، با گزینه‌های مختلفی از جمله هولدینگ، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) و… روبرو خواهید شد. اگر برای تصمیم‌گیری آگاهانه به راهنمایی متخصص نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان پردیس کار آسان تماس بگیرید.

انتخاب نام

فرایند نامگذاری شرکت در امارات با سایر نقاط جهان مقداری متفاوت است. اساسا، شما باید از مجموعه‌ای دقیق از قراردادهای نامگذاری برای انتخاب نام شرکت پیروی کنید. رزرو نام تجاری پیش شرط ثبت شرکت است. نام شرکت شما باید منعکس کننده نوع کسب و کاری باشد که تاسیس می‌کنید. مشاوران حقوقی پردیس کار آسان می‌توانند به شما کمک کنند نامی را انتخاب کنید که قبلا ثبت نشده باشد، احساسات عمومی را نقض نکند و با فعالیت‌های تجاری شما مطابقت داشته باشد.

انتخاب محل کسب وکار

فرصت‌های پیشرفت در امارات متحده عربی بی‌شمار هستند؛ ولی دسترسی به این فرصت‌ها به مکانی بستگی دارد که برای تاسیس کسب وکار خود انتخاب می‌کنید. یک تصمیم نادرست در این مرحله می‌تواند بهای سنگینی را به دلیل هزینه‌های جابجایی مجدد به همراه داشته باشد.

ثبت شرکت در امارات

 

تکمیل مدارک

پس از انتخاب محل کسب و کار خود، مدارک ثبت شرکت در امارات را تکمیل کنید. ثبت شرکت در امارات به مدارک زیادی از جمله تاییدیه و مدارک مرجع مانند گواهی تایید اولیه، رسید پرداخت رزرو نام تجاری و… نیاز دارد. مدارم مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات عبارتند از:

  • کپی لایسنس شرکت
  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزای توریستی
  • جواز شرکت
  • اجاره نامه (در صورت ثبت شرکت فیزیکی)
  • اساسنامه شرکت
  • عکس با پس زمینه سفید
  • اصل کارت شناسایی کفیل
  • کارت ملی ایرانی

به تمامی مراحل مستندسازی مدارک توجه ویژه داشته باشید و کلیه مصوبات دولتی و رسیدهای هزینه را برای استفاده از آن‌ها به عنوان مرجع در آینده نزد خود نگه دارید.

ثبت رسمی کسب و کار و افتتاح حساب بانکی

پس از انجام تمام مراحل ذکر شده، می‌توانید کسب وکار خود را در حوزه قضایی مربوطه ثبت کنید و فعالیت های عملیاتی خود را در امارات متحده عربی آغاز کنید. ثبت به معنای جمع‌آوری تمام اسناد، مدارک هویتی، مجوزهای تجاری و افتتاح حساب‌های بانکی است. کسب وکار شما تنها پس از ثبت در دبی به یک نهاد قانونی تبدیل می‌شود.

دریافت ویزای تجاری

ویزای تجاری رفت و آمد در داخل و خارج از کشور را برای تجارت تسهیل می‌کند. علاوه بر این، به سه نفر از کارکنان ارشد کسب وکار اجازه می‌دهد که برای اقامت کاری درخواست دهند. افرادی که می‌خواهند کسب وکاری را به عنوان مهاجر در امارات راه اندازی کنند، می‌توانند ویزای طولانی مدت برای اقامت خود و بستگانشان در امارات دریافت کنند.

ثبت شرکت و اخذ اقامت دبی

 

کلام آخر

ثبت شرکت در امارات مزایا و سختی‌های خاص خود را دارد و یافتن کفیل اماراتی، ارائه بیزینس‌پلن، انتخاب نوع شرکت با توجه به پتانسیل و توانایی‌ها و سایر موارد مرتبط با ثبت شرکت در امارات نیازمند تجربه، دانش و تخصص ویژه‌ای است. در صورتی که مایل به ثبت کسب و کار خود و دریافت اقامت امارات متحده عربی با کمترین هزینه و آسان‌ترین روش هستید، با مشاوران حرفی‌ای پردیس آسان کار در تماس باشید. مشاورین ما، به تمامی مراحل ثبت شرکت رسیدگی کرده و در هر لحظه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پیام بگذارید